اشیاء باستانی ناشناخته

مجسمه های العبید

این شئ در منطقه باستانی العبید در عربستان کشف شده و متعلق به ۵۹۰۰-۴۰۰۰ قبل از میلاد مسیح است. این اثر حتی قدیمی تر از قدمت فرهنگ سومری ست. آنها هرگز نتوانستند توضیحی برای این وسیله پیدا کنند، در نتیجه آن را متعلق به مراسم سنتی آن زمان نامیدند. این ظاهر عجیب و منحصر به فرد احتمالاً  فقط می تواند یک  اثر هنری بسیار نادر یا سمبل چیزی باشد، یا کسی که هنرمند در آن زمان دیده… همچنین مجسمه های الهگان نیز منطبق با همین شمایل در دورۀ و منطقۀ مشابهی در العبید کشف شدند.

(توضیح: احتمالا این شی به صورتی تصادفی کشف شده است .چون عربستان به دلایل ناشناخته ای اجازه اکتشاف درباره آثار باستانی این کشور را نمیدهد. )

http://www.bluemoonnews.com/images/ubaid.jpg

تصاویر دیگری از این نوع مجسمه های یافت شده:

http://www.bibliotecapleyades.net/sumer_anunnaki/reptiles/images/reptiles40_05.jpg

Terracotta Figurine Representing the Mother-Goddess (Ubaid-Period, early 4th millennium BC)

 

منبع: http://www.bluemoonnews.net/images1.htm

The wilendorf venus

مجسمۀ ونوس ویلندورف از اروپا متعلق به ۳۰۰۰۰ سال پیش است. طراحی های روی سر آن نکنۀ قابل توجهی ست و باستانشناسانی که جراٌت اظهار نظر در این مورد داشتند احتمال دادند این نوعی پوشش طرح دار است که سر مجسمه را پوشانده.  جزئیات طراحی و دوخت بسیار دقیق است. در این صورت چه کسی خیاط این ونوس بوده؟ طبق اطلاعات رسمی باستانشناسی ما در ۳۰۰۰۰ سال پیش هنوز در غارهایمان بودیم و نمی توانستیم درست صحبت کنیم. این مجسمه شبهات زیادی برای تاریخ پذیرفته شدۀ تکامل انسان ایجاد میکند.

http://www.bluemoonnews.com/images/wvenus.jpg

آدمک نامپا

تصویر کوچکی شبیه انسان که با مهارت خاصی بر یک سطح سفالین حکاکی شده در سال۱۸۸۹ در نامپا(nampa) واقع در آیداهو کشف شد. این شمایل در عمق ۳۰۰ فوتی دیوارۀ یک چاه کشف شده و متعلق به عهد چهارم زمین شناسی (plio-pleistocene)، حدود دو میلیون سال پیش است. جی. اف. رایت (G.F.wright) اشاره می کند، ” تصویر حکاکی شده حدود یک اینچ و نیم طول دارد؛ و تصویر تکامل یافته ای که از انسان نشان می دهد قابل تقدیر است… این مجسمه شمایل یک انسان مؤنث است، و همینطور دارای خطوط کار شده ای ست که  نکات مورد توجه کلاسیک هنر را نشان می دهد. بعد از نشان دادن این شئ به پروفسور اف. دبلیو. پوتنام (A.W.putnam)، رایت نوشت، ” توجه او ابتدا به آهن جمع شده بر سطح شئ به عنوان یک اثر باستانی با قدمتی قابل توجه جلب شد. خرده هایی از اکسید آهن قرمز فاقد آب در قسمت های محافظت شدۀ آن وجود داشت که ممکن نبود بر روی یک جسم جعلی ایجاد شود.

http://www.bluemoonnews.com/images/nampafigurine.jpg

منبع: http://www.bluemoonnews.net/images2.

تصاویری از موجودات خزنده در یکی از معابد تحت حفاظت در مصر:


http://i.ytimg.com/vi/tMgNj1h-_jE/0.jpg


هر گونه بهره برداری از این مطلب با ذکر منبع با آدرس www.ufolove.wordpress.com مجاز میباشد.

پ . ن : با تشکر فراوان از کامورای عزیز بابت تهیه و ترجمه این مطلب.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد